Державні посилання

 

 

 

 

ДЕРЖАВНИЙ ФОНД РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

 

http://regionet.org.ua/en/Posibnuk_donorski_ta_investutsiyni_resyrsu_v_sferi_regionalnogo_rozvutky__1247.html#page_title

 

Підтримка політики регіонального розвитку в Україні.  EuropeAid/132810/C/SER/UA

 

Корисна інформація

Центр зайнятості інформує

Про повідомну реєстрацію колективних договорів

Статтею 50 Закону України “Про зайнятість населення” визначено, що роботодавці зобов’язані здійснювати заходи щодо сприяння зайнятості, передбачені колективними договорами. Такі договори укладаються між власниками підприємств та первинними профспілковими організаціями. Згідно статті 15 Кодексу законів про працю України колективні договори підлягають повідомній реєстрації.

Порядок вказаної реєстрації колективних договорів визначається Кабінетом Міністрів України (затверджено постановою від 13.02.2013 № 115). Постановою від 21.08.2019 № 768 (офіційна публікація відбулась 31.08.2019) Порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів викладено в новій редакції. Визначено, що колективні договори підлягають повідомній реєстрації районними державними адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних та міських рад. Реєстрація проводиться з метою оприлюднення інформації про укладення договорів. На реєстрацію може бути подано договір як паперовий документ або у вигляді оригіналу електронний документ або ж у вигляді електронної копії оригіналу паперового документа з відповідним завіренням. Реєструючий орган оприлюднює на власному офіційному веб-сайті текст договору. Такий орган не може відмовити у повідомній реєстрації договору, у разі необхідності на сайті можуть бути розміщені рекомендації щодо приведення договору у відповідність з вимогами законодавства (у разі їх наявності).

 

Про контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення

Відповідно до вимог законодавства контроль за додержанням роботодавцями законодавства про зайнятість населення здійснюють державні інспектори праці органів Держпраці та інспектори праці виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних та міських рад об’єднаних територіальних громад (в межах компетенції). За результатами контрольних заходів відповідні керівники уповноважені накладати штрафи, передбачені статтею 53 Закону України “Про зайнятість населення”. Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (із змінами).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 823 (набрала чинності 30.08.2019) внесено зміни, серед іншого, до вищевказаного Порядку. Постановою унормовано процедурні питання накладення штрафів. Як і раніше, визначено, що штрафи (не сплачені у добровільному порядку), передбачені частинами другою (необгрунтована відмова у працевлаштуванні на заброньоване робоче місце), п’ятою (застосування праці іноземців без дозволів державної служби зайнятості) і шостою (порушення порядку подання даних про заплановане масове вивільнення працівників) статті 53 Закону України “Про зайнятість населення”, стягуються у судовому прядку регіональними центрами зайнятості.

Крім того, постановою № 823 затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. Одним із основних спрямувань здійснення такого контролю є виявлення неоформлених трудових відносин. 

Відмова у останній момент: чи може роботодавець не прийняти на роботу безробітного, направленого центром зайнятості?

Чи можуть відмовити у прийомі на роботу шукачу роботи, направленому до роботодавця центром зайнятості?

До основних завдань державної служби зайнятості належить сприяння громадянам у підборі підходящої роботи і надання роботодавцям послуг з добору працівників. Таким чином центри зайнятості виконують функцію державного посередника на ринку праці.

Рішення щодо прийому на роботу її шукача, навіть і направленого центром зайнятості, приймається роботодавцем. Роботодавець може проводити співбесіди з кандидатами на працевлаштування з метою визначення відповідності їх професійних знань, вмінь та навичок встановленим вимогам.

Як висновок такої співбесіди, роботодавець може прийняти рішення про прийом особи на роботу, а може і відмовити у прийомі.

Законодавство, надаючи роботодавцю право на прийняття остаточного рішення щодо прийому на роботу особи, одночасно і захищає шукача роботи від неправомірної відмови у прийомі на роботу.

Зокрема, така заборона передбачена Кодексом законів про працю України. Забороняється також відмовляти жінкам у прийнятті на роботу з мотивів, пов’язаних з вагітністю або наявністю дітей, віком до трьох років. Якщо, все ж таки, така відмова відбувається, то роботодавець зобов’язаний повідомити про причину відмови у письмовій формі. Жінка може оскаржити відмову у судовому порядку.

Роботодавцям забороняється вимагати від осіб, які шукають роботу, подання відомостей про особисте життя.

У оголошеннях про вакансії, що, зокрема, друкуються у пресі чи розміщуються на сайтах, роботодавцям забороняється зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам.

Маючи право на самостійний вибір претендента на роботу, роботодавці мають і обов’язок дотримуватись квоти працевлаштування громадян окремих категорій.

Так, встановлена 4-відсоткова квота для працевлаштування осіб з інвалідністю та 5-відсоткова квота для працевлаштування молоді, що вперше шукає роботу, осіб передпенсійного віку, осіб, звільнених після відбуття покарання, батьків з дітьми певного віку, дітей-сиріт, учасників бойових дій.

Роботодавцям слід враховувати, що у разі відмови у прийомі на роботу осіб квотних категорій, центри зайнятості повідомляють органи Держпраці про такі факти.

А якщо роботодавець не дотримується квоти, то такі відмови є підставою для накладення штрафної санкції.

То ж рекомендуємо керівникам підприємств і працівникам кадрових служб уважно ставитись до вирішення питань працевлаштування шукачів роботи і не допускати безпідставних відмов.

Юридичний відділ Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

Іноземна освіта: чи враховуватиметься диплом польського навчального закладу при реєстрації у центрі зайнятості?

За яких умов диплом про освіту, виданий вищим навчальним закладом Республіки Польща, може враховуватись при обчисленні допомоги по безробіттю?

Частиною першою статті 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та пунктом 2 розділу ІІІ Порядку надання допомоги по безробіттю, зокрема одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 15.06.2015 № 613 визначено, що період навчання у вищому навчальному закладі за денною формою є поважною причиною перерви страхового стажу.

За умови настання перерви страхового стажу з цієї причини особа протягом місяця після закінчення перерви має зареєструватися в установленому порядку в державній службі зайнятості як безробітна.

Згідно з Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 № 792, для надання статусу безробітного особа, яка шукає роботу, подає заяву про надання статусу безробітного та пред’являє, зокрема, документ про освіту.

Щодо підтвердження перерви страхового стажу іноземним документом про освіту, що виданий навчальним закладом Республіки Польща, повідомляємо: за інформацією Міністерства закордонних справ України (https://mfa.gov.ua) іноземні офіційні документи користуються доказовою силою офіційних документів на території України в таких випадках:

  1. За умови їх засвідчення штампом апостиль, якщо вони складені на території держав-учасниць Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, 1961 р.
  2. Без будь-якого додаткового засвідчення, якщо вони складені на території держави, з якими Україна має відповідні дво - або багатосторонні договори.
  3. За умови наявності консульської легалізації, якщо вони складені на території держав, з якими Україна не має вищезазначених договорів.

Між Україною та Польщею діє окремий Договір про правову допомогу, згідно з яким «документи, що були складені або засвідчені відповідною установою однієї з Договірних  Сторін, скріплені  печаткою та засвідчені підписом компетентної особи, мають силу документа на території другої Договірної Сторони без будь-якого іншого засвідчення. Це стосується також копій та  перекладів,  що  засвідчені  відповідним  органом.  Документи,  що  на території однієї з Договірних Сторін визнаються офіційними, вважаються такими ж і на території другої Договірної Сторони».

Враховуючи зазначене, для підтвердження поважної причини перерви страхового стажу особи, яка проходила навчання за денною формою в Польщі, центр зайнятості/філія використовує нотаріально засвідчений переклад документа про освіту.

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Як швидко починають здійснювати виплату допомоги по безробіттю?

Згідно Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 15.06.2018 № 613 допомога по безробіттю призначається центрами зайнятості з восьмого дня після реєстрації безробітного за його особистою заявою.

Допомога по безробіттю виплачується не рідше ніж два рази на місяць, а за згодою безробітного – один раз на місяць. Період, за який здійснюється поточне нарахування допомоги по безробіттю, обмежується датою, що передує дню останнього відвідування безробітним центру зайнятості, де він зареєстрований.

Виплата допомоги по безробіттю в межах її загальної тривалості здійснюється без урахування дати відвідування особою центру зайнятості:

  • у період проходження особою навчання за направленням центру зайнятості (після закінчення кожного календарного місяця, у якому особа навчалася);
  • за період тимчасової непрацездатності безробітного (на підставі довідки довільної форми, виданої згідно з Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13 листопада 2001 року № 455, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 04 грудня 2001 року за № 1005/6196);
  • за період сесії чи захисту дипломної роботи в разі навчання безробітного за заочною чи вечірньою формами навчання в навчальних закладах не за направленням центру зайнятості – за наявності довідки-виклику на сесію та заяви безробітного про невідвідування центру зайнятості протягом цього періоду;
  • за період проходження навчальних (або перевірних) та спеціальних зборів у Збройних Силах України згідно із Законом України «Про військовий обов’язок і військову службу» за умови пред’явлення повістки.

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

Навчання та підробіток: за яких умов можна приймати на роботу неповнолітніх?

Закінчились літні канікули, протягом яких багато школярів виявили бажання підзаробити. Проте, існує велика вірогідність того, що певна кількість школярів продовжить підробіток суміщаючи його з навчанням. Зважаючи на це, надсилаємо роз’яснення щодо особливих умов прийому на роботу неповнолітніх працівників.

Неповнолітні відповідно до статті 187 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) – особи, що не досягли вісімнадцяти років, у трудових правовідносинах прирівнюються у правах до повнолітніх, а в галузі охорони праці, робочого часу, відпусток та деяких інших умов праці користуються пільгами, встановленими законодавством України.

Частина перша статті 188 КЗпП говорить про те, що не допускається прийняття на роботу осіб молодше шістнадцяти років. Однак ця норма має виключення: так частинами другою та третьою зазначеної статті встановлюється можливість прийняття на роботу осіб, які досягли п’ятнадцяти років та чотирнадцяти років за певних умов.

Так, при прийнятті на роботу осіб, яким виповнилося 15 років, має бути дотримана умова наявності згоди одного із батьків або особи, що його замінює (усиновлювача чи піклувальника).

Також допускається приймати на роботу осіб, яким виповнилося 14 років. Але це, виходячи зі змісту частини третьої статті 188 КЗпП, можливо, якщо додержуватися таких умов:

  • прийняттю на роботу у вказаному віці підлягають лише учні загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних та середніх спеціальних навчальних закладів;
  • такі особи можуть виконувати тільки легку роботу, яка не заподіює шкоди їхньому здоров’ю;
  • їхня робота не повинна порушувати процес навчання та має виконуватися винятково у вільний від навчання час (наприклад, під час літніх канікул);
  • потрібна згода одного з батьків (або особи, що їх замінює, – усиновлювача чи опікуна).

Крім того, усіх неповнолітніх осіб приймають на роботу лише після попереднього медичного огляду.

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

Які правові наслідки виникають для безробітного у разі його нелегального працевлаштування?

Порядком реєстрації безробітних передбачено, що реєстрація безробітного припиняється з початку зайнятості особи. Під такою зайнятістю мається на увазі, зокрема, працевлаштування за наймом на умовах трудового договору, укладення цивільно-правового договору про виконання робіт чи надання послуг. Реєстрація безробітного припиняється також у разі встановлення факту виконання ним оплачуваної роботи чи надання послуг.

Оптимальним, при працевлаштуванні безробітного, є повідомлення ним безпосередньо центру зайнятості про такий факт. Якщо безробітний працевлаштований за направленням ЦЗ, він подає корінець такого направлення, заповнений роботодавцем. Якщо безробітний працевлаштувався самостійно, він повідомляє про це кар’єрного радника та подає заяву про припинення реєстрації. При цьому вносяться записи до його трудової книжки про припинення виплати допомоги по безробіттю, у разі якщо така виплата ще не закінчилась.

Окрім повідомлення про свій факт працевлаштування самим безробітним, ЦЗ отримує таку інформацію також в результаті розслідування страхових випадків і отримання інформації з персоніфікованої звітності про сплату єдиного внеску. Проходить певний проміжок часу, але в будь-якому випадку така інформація надходить до ЦЗ.

Тому рекомендуємо безробітним не допускати одночасного отримання ДБ та працевлаштування і своєчасно інформувати про це ЦЗ.

Якщо така інформація приховується, то безпідставно отриманні кошти будуть стягнуті з безробітного.

У випадку працевлаштування без належного оформлення трудових відносин зрозуміло, що дані персоніфікованого обліку до ЦЗ не надійдуть.

Але, як вже було зазначено, встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи чи надання послуг є підставою для припинення його реєстрації в ЦЗ. Інформація про такі факти, зокрема, може надійти від органів Держпраці, які проводять контрольні заходи щодо легалізації трудових відносин. Тому, якщо такі факти будуть встановлені, безпідставно отриману допомогу по безробіттю також слід буде повернути.

Світловодська міськрайонна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

Про звітність приватних агентств зайнятості

Наказом Міністерства соціальної політики України від 03.06.2019 № 851, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.07.2019 за № 717/33688 (набрав чинності 23.07.2019), затверджено форму звітності приватних агентств зайнятості № 1-ПА та порядок її подання.

Форма звітності є щоквартальною і має подаватись до державної служби зайнятості не пізніше 15 числа місяця після звітного періоду (за III квартал 2019 року – не пізніше 15 жовтня). За наявності у приватних агентств зайнятості філій, представництв, відділень, інших відокремлених підрозділів, звітність подається агентством за результатами здійснення діяльності усіх його підрозділів (подається один звіт).

Звіт розрахований на три види агентств – ті, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні; агентства, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні за кордоном (ліцензовані приватні агентства зайнятості); агентства трудового лізингу.

Форму звітності можливо отримати у Світловодській міськрайонній філії обласного центру зайнятості. Інформація з питань її подання розміщується на сторінці “Кіровоградський обласний центр зайнятості” у соціальній мережі Facebook, консультації можливо отримати у обласному центрі зайнятості за телефоном (0522)24-64-18.  

 

Що таке «Індивідуальний план працевлаштування»?

Пунктом 26 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 року № 792, передбачено, що зареєстрований безробітний укладає з кар’єрним радником індивідуальний план працевлаштування, а шукачі роботи – індивідуальний план надання послуг.

Такий план буде спільною програмою дій кар’єрного радника та зареєстрованого безробітного (або шукача роботи), який містить спільні зобов’язання обох сторін щодо пошуку роботи та забезпечує індивідуальний супровід і організацію надання послуг. Індивідуальний план надання послуг та працевлаштування складається кар‘єрним радником та безробітною особою на підставі професійної діагностики, професійного профілювання, рівня професіоналізму шукача роботи, ступеня трудової мотивації та його мобільності.

Запровадивши інститут кар’єрних радників, служба зайнятості не тільки підвищує якість сервісного обслуговування клієнтів, а й поглиблює співпрацю з роботодавцями, оскільки працевлаштовані за сприяння кар’єрних радників особи відповідатимуть потребам та вимогам конкретних працедавців.

Відділ організації сприяння працевлаштуванню Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

Арматурник, лицювальник, штукатур  -  актуальні професії для громадян України в Державі Ізраїль

Професіонали будівельної справи з Кіровоградщини можуть працевлаштуватися Ізраїлі

Держава Ізраїль потребує кваліфікованих українських працівників

Опалубник, арматурник, лицювальник, штукатур – такі професії сьогодні актуальні для працевлаштування громадян України у Державі Ізраїль.

Для працевлаштування шукачі роботи повинні мати професійні навички, досвід і здібності для виконання будівельних робіт в сфері промислового будівництва, обробки деревини (з вмінням читати плани будівництва), роботи з металом, покриття стін та підлоги керамічною плиткою, штукатурних робіт.

Для кандидата на працевлаштування обов’язковим є дотримання наступних умов:

  1. володіння  професійними  навиками  зайнятості, досвідом і високим рівнем здібностей в одній або декількох з визначених професій: опалубник, арматурник, лицювальник-плиточник або штукатур;
  2. є громадянином України;
  3. вік 25-50 років (на дату подачі заяви до центру зайнятості);
  4. ніколи раніше не працював в Ізраїлі;
  5. не має родичів першої лінії (батько/мати, дружина/чоловік, діти), які проживають чи працюють в Ізраїлі, крім рідних братів та сестер;
  6. не має судимості;
  7. має бути  фізично та психологічно придатним до інтенсивної фізичної праці в будівельній галузі у відповідних кліматичних умовах, включаючи роботу на висоті та переміщення важких предметів.

Слід зазначити, що можливість тимчасового працевлаштування кваліфікованих працівників на ринку праці Держави Ізраїль надана в рамках міждержавної двосторонньої Угоди, укладеної між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль про тимчасове працевлаштування українських працівників в окремих галузях на ринку праці Держави Ізраїль від 07 червня 2016 року (ратифікована та набула чинності 16 листопада 2016 року).

Більш детальну інформацію щодо умов працевлаштування українських працівників в будівельну галузь в Ізраїлі на сайті GOODWORK «Працевлаштування у Ізраїлі» www.goodwork.org.ua.

Відділ організації сприяння працевлаштуванню Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

Чи має право роботодавець, і у яких випадках, вимагати від працівника пройти позачерговий медичний огляд?

Метою будь-якого медичного огляду працівника є визначення стану його здоров’я, зокрема, можливості виконання ним певних трудових обов’язків, своєчасного виявлення гострих чи хронічних професійних захворювань, встановлення у разі необхідності медичних протипоказань щодо здійснення окремих видів робіт, а також попередження виникненню та розповсюдженню інфекційних хвороб.

Звісно, далеко не усі працівники повинні проходити медичні обстеження – у чинному законодавстві України чітко визначено категорії працівників та наведено перелік професій, видів діяльності, виробництв і організацій, співробітники яких підлягають обов’язковим медичним оглядам.

Так, відповідно до ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 р. ст. 169 КЗпУ  та наказу  Міністерства охорони здоров'я від 21.05.2007  №246 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 липня 2007 р. за №846/14113 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій», роботодавець зобов’язаний забезпечити за свій рахунок позачерговий медичний огляд:

  • за заявою працівника, якщо він вважає, що погіршення стану його здоров’я пов’язане з умовами праці;
  • за своєю ініціативою, якщо стан здоров’я працівника не дозволяє йому виконувати свої трудові обов’язки.

Роботодавець має право відсторонити від роботи працівників, які не пройшли в установлений термін медичні огляди, та не допустити до роботи працівників, яким за медичним висновком така робота протипоказана за станом здоров’я.

Крім того, роботодавець має право в установленому законодавством порядку притягнути працівника, який ухиляється від проходження обов’язкового медичного огляду, до дисциплінарної відповідальності, та відсторонити його від роботи без збереження заробітної плати.

Артем Вареньєв, провідний інженер з охорони праці, цивільного захисту та мобілізаційної роботи Кіровоградського обласного центру зайнятості

Заходи соціального захисту населення від безробіття Світловодської міськрайоннної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості

 протягом січня-липня   2019 року   

Ситуація на ринку праці міста та району характеризується постійним попитом на фахівців (8%), на кваліфікованих робітників з інструментом (17%), на професіоналів (5%), на працівників сфери торгівлі та послуг (19%), а також на робітників з обслуговування, експлуатації і контролювання (20%).

Станом на 01 серпня  2019 року на обліку в службі зайнятості перебувало 673 безробітних громадян, з яких 69% складали жінки, 29% – молодь віком до 35 років, 50% - особи, які мають додаткові гарантії щодо сприяння у працевлаштуванні, більше ніж кожен п’ятий безробітний належав до сільських мешканців.

Протягом січня-липня 2019 року статус безробітного мали 1,5 тис. осіб, з них отримали статус безробітного безпосередньо в січні-липні 2019 року 721 особа.

За сприяння служби зайнятості протягом січня-липня 2019 року працевлаштовані 355 осіб безробітних громадян, рівень працевлаштування безробітних складає 24,0% (по області  34,1%). Також були працевлаштовані 332 особи громадян, які перебували на обліку в службі зайнятості.

Брали участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру – 600 осіб, зокрема у громадських роботах –180 осіб. Рівень залучення безробітних громадян до участі у громадських роботах та інших роботах тимчасового характеру склав 40,5% (по області – 24,1%).

Проходили професійне навчання за направленням служби зайнятості – 191 особа, рівень охоплення професійним навчанням становив 12,9% (по області – 14,5%).

Станом на 01 серпня  2019 року кількість вакансій у базі даних Світловодської міськрайонної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості становила 112.

   У середньому на одну вакансію претендувало 6 осіб, у тому числі серед професіоналів – 9 осіб, серед фахівців – 6 осіб, серед кваліфікованих робітників з інструментом – 3 особи, серед       робітників з обслуговування технологічного устаткування – 4 особи, серед працівників торгівлі і сфери послуг – 6 осіб, серед громадян без спеціальної підготовки – 4 особи, а також серед технічних службовців – 23 особи.

Станом на 01 серпня  2019 року 491 особа отримувала допомогу по безробіттю.

         Експрес - інформація

про положення на ринку праці по  Світловодському району станом

на 01.08.2019 р.

Протягом січня-липня  2019 року на обліку в Світловодській міськрайонній філії Кіровоградського обласного центру зайнятості перебувало 320  безробітних осіб жителів району, з них 157 осіб  отримали статус в січні-липні 2019 року.

Отримували допомогу по безробіттю протягом звітного періоду 260 безробітних  осіб жителів  району.

На обліку в Світловодській міськрайонній філії на 01.08.2019 р. перебуває 135 безробітних   осіб,  проти 125  осіб  на 01.08.2018 року.   

В січні-липні 2019 року  за направленням служби зайнятості  були працевлаштовані 164 особи   шукачів роботи з них  90 осіб мали статус  безробітного та 74 особи до надання статусу безробітного (в аналогічному періоді минулого року були працевлаштовані 59 безробітних осіб та 55 осіб  до надання статусу безробітного). Одна особа одержала одноразову допомогу для відкриття власної справи.  

Навчання за направленням служби зайнятості протягом січня-липня 2019 року проходили 49 безробітних осіб жителів району, в аналогічному періоді минулого року навчання проходили 25 осіб. Навчання проводилось тільки за замовленням роботодавців.

 В громадських та тимчасових роботах протягом звітного періоду із жителів району брали участь 59 осіб ( в минулому році за відповідний період брали участь в громадських та інших тимчасових роботах 53 особи).

 Протягом січня-липня 2019 року отримали профорієнтаційні послуги   312 безробітні особи.           

На обліку в Світловодській міськрайонній філії КОЦЗ протягом січня-липня   2019 року перебувало 11 безробітних осіб учасників АТО, які проживають в районі. З них 3 особи працевлаштовані за направлення служби зайнятості, в т.ч. одна особа одержала одноразову допомогу для відкриття власної справи.  Працевлаштування учасників АТО з різних причин є проблемним. Низький рівень заробітної плати в запропонованих роботодавцями вакансіях, в багатьох випадках розмір допомоги по безробіттю перевищує розмір запропонованої заробітної плати, а також значна кількість актуальних вакансій не відповідає професійному      складу демобілізованих учасників АТО, які перебувають на обліку в службі зайнятості.    Станом на 01.08.2019 року на обліку в службі зайнятості перебуває 5 осіб даної категорії громадян.

Також на обліку в міськрайонній філії протягом січня-липня  2019 року перебувало дві безробітні особи з числа вимушено переміщених осіб, які проживають     в районі. Одна особа за сприянням служби зайнятості працевлаштована.  У працевлаштуванні цієї категорії громадян теж існують проблеми (низький рівень заробітної плати в актуальних вакансіях, професійно-кваліфікаційний дисбаланс.

На сьогодні, існує дисбаланс  на ринку праці  між  пропозицією робочої сили та попитом на неї. Так, протягом січня-липня 2019 року на районних підприємствах нараховувалось 75 актуальних вакансій. На 01.08.2019 року на підприємствах району нараховувалось 14 актуальних вакансій, навантаження на одне вільне робоче місце становило 10 осіб.

 Світловодська міськрайонна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості